Tentoonstelling 2022
Weergaven: 133
Reglement & afspraken deelname tentoonstelling 2022 Versie: Concept 05-2021
De tentoonstelling zal plaatsvinden op 1 & 2 oktober 2022. Het opbouwen op 30 september. Reserveer alvast deze data zodat je erbij zult zijn.
Vrij werk:
- Elk lid heeft een bord voor vrijwerk op de tentoonstelling tot zijn beschikking. Het bord is 244 cm breed waardoor maximaal 5 lijsten(advies 4) in portrait of 4 lijsten in landscape(advies 3) opgehangen kunnen worden. Uit ervaring is gebleken dat maximaal 4 portrait of 3 landscape het mooiste presenteert. De keuze ligt echter bij het lid zelf.
- Advies lijst: 40 x 50 cm aluminium, zonder glas. Lijsten zijn voor rekening van het deelnemend lid. Zelf lijsten kopen: aluminium 40 x 50 cm zonder glas bij kunsthandel de Jong Tilburg 40 x 50 cm voor € 10,00 (prijs 2019). Het betreft model budget. Indien met een andere type lijst gebruikt qua kleur of afwerking of een andere manier van presentatie dan zal op het gehele bord identiek moeten zijn.
- Het is toegestaan om ook op een andere wijze te exposeren maar wel met verzoek om het gehele bord dan in dezelfde stijl te houden. Bijvoorbeeld d.m.v. Expozer of andere lijsten echter allemaal zonder glas.
- Advies passe-partout: zwart, bovenrand 10 cm, gecentreerd. Indien men andere kleur passe-partout gebruikt is dit toegestaan zolang dit maar voor het gehele bord identiek is. Dus bijv. grijs voor alle foto’s of oranje voor alle foto’s. Passe-partouts zijn verkrijgbaar bij Alkema in Schijndel of Kunsthandel de Jong in Tilburg.
- Indien men kiest voor een andere manier van presenteren zal dit uiterlijk 19 juni 2019 bekend moeten zijn zodat hiermee rekening kan worden gehouden met de zaalindeling. Dat geldt ook indien men kiest voor een andere kleur passe-partout of lijst.
- Formaat foto: zelf te bepalen voor vrij werk.
- Advies is om je foto’s op te plakken om te voorkomen dat de foto’s gaan bobbelen tijdens de expositie.
- Voor het gemak van de bezoekers zullen de bovenkanten van de lijst op een en dezelfde hoogte worden opgehangen gebaseerd op de standaard ophanghaken.
- Elke deelnemende fotograaf levert een tekst aan van maximaal 23 regels, lettertype Verdana waarin je jezelf voorstelt incl. foto. (A5) Hiervoor zal een template worden gemaakt.
- Uiterlijk op of voor de laatste clubavond van seizoen 2020-2021 zal elk lid aangeven of hij/zij gaat exposeren, met hoeveel foto’s en op welke wijze. Wacht niet tot de laatste maanden om te bedenken wat je aan de bezoekers wil laten zien.
Thema:
- Gekozen thema: ” Moderne industriële architectuur in Heusden”
- Presentatie: 6 x 4 foto’s = 24 max.
- Formaat foto: 30 x 20 cm
- Ophanging lijst: portrait
- Lijst: 40 x 50 cm aluminium, zonder glas (wordt beschikbaar gesteld door club)
- Passe-partout: zwart, bovenrand 10 cm, gecentreerd (wordt beschikbaar gesteld door club)
- Elk lid mag maximaal 2 foto’s aanbieden waarvan de nummer 1 zelf door het lid bepaald gaat worden. Naamgeving bestanden naam_01.jpg zonder handtekening!!!
- Medio mei 2021 worden hieruit de foto’s gekozen voor de tentoonstelling op basis van anoniem stemmen. Indien de leden zelf geen keuze willen of kunnen maken uit welke hun 1e keus zal worden, zal er eerst een ronde worden gehouden om deze leden te helpen met hun keuze. De foto’s moeten dan door het lid vooraf zelf digitaal worden aangeleverd! Naamgeving bestanden naam_01.jpg zonder handtekening!!!
- Wil je niet mee doen aan deze opdracht geef dat dit dan gelijk in het begin aan zodat er ook geen verwachtingen zullen zijn. Deelname is volledig vrijwillig.
- Van elk lid zal minimaal 1 foto deel uit maken van de gekozen thema foto’s. Indien er dan geen 24 foto’s beschikbaar zijn zullen uit de resterende foto’s een aantal foto’s worden gekozen zodat er 24 foto’s kunnen worden gepresenteerd. Per lid kan er maar een extra foto worden geselecteerd. Indien we meer dan 24 leden hebben en iedereen wil mee doen dan zullen we uiteindelijk gezamenlijk moeten gaan kiezen.
- Medio mei 2021 worden de resultaten van het afgelopen seizoen samen besproken. Doelstelling is dat de foto’s dan afgedrukt kunnen worden bekeken. Afdrukken wordt verzorgd en betaald door de club.
Rode draad:
- De inzendingen voor de rode draad zijn tijdens seizoen 2020-2021 gemaakt en worden in een door de club aangeschafte A4 lijst, kleur wit, gepresenteerd.
- De foto’s worden door de club afgedrukt en betaald.
- De foto’s worden afgedrukt met een passe-partout zoals geëxposeerd tijdens expositie 2020.
- Indien je niet wilt deelnemen aan de rode draad geef dit dan direct bij het bekend maken van de lijsten aan zodat dit kan worden verwerkt. Deelname is volledig vrijwillig.
- Lever de foto’s aan in formaat 20×30 of 30×20 cm op basis van 300 dpi.
- De foto’s worden gemaild aan rodedraad@ps4fun.nl met daarbij de associatie die je had op de vorige foto. Daarnaast stuur je de foto door aan de volgende op de lijst.
- Medio mei 2021 worden de resultaten van het afgelopen seizoen samen besproken. Doelstelling is dat de foto’s dan afgedrukt kunnen worden bekeken.
Alfabet:
- De Alfabet foto’s worden op basis van de getrokken letters door de leden fotografisch uitgebeeld. Doelstelling is dat elk lid minimaal 1 foto maakt.
- Het formaat waarop de foto’s moeten worden aangeleverd 20×30 cm en 300 dpi.
- Deelname is volledig vrijwillig. Geef dit wel bij de opstart aan als je niet mee wilt doen.
- De foto’s die de spreekwoorden uitbeelden, worden het jaar door besproken om tot de juiste presentatie te komen. De maker van de foto beslist echter welke foto hij/zij wil presenteren.
- De foto’s van de letters worden door de club afgedrukt en betaald.
- Er worden uiteindelijk 26letters gepresenteerd.
- De foto’s worden gepresenteerd in op de presentatieborden die in seizoen 2014-2015 door Huub Hulsen zijn gemaakt.
- De foto’s worden gepresenteerd in 40×40 zwarte passe-partouts die door de club worden aangeboden.
- Medio mei 2021 worden de afgedrukte resultaten van het afgelopen seizoen samen besproken. Afdrukken wordt verzorgd en betaald door de club.
Geheime opdracht:
- De geheime opdracht is dit seizoen: “ Abdij Mariënkroon(buitenkant) “
- Formaat foto: 30 x 20 cm
- Deelname is volledig vrijwillig. Geef dit wel bij de opstart aan als je niet mee wilt doen.
- De foto’s worden afgedrukt met een passe-partout zoals geëxposeerd tijdens expositie 2020.
- Elk lid mag maximaal 2 foto’s aanbieden waarvan de nummer 1 zelf door het lid bepaald gaat worden. Naamgeving bestanden naam_01.jpg zonder handtekening!!!
- Op 24 april 2019 worden hieruit de foto’s digitaal gekozen voor de tentoonstelling op basis van anoniem stemmen. Indien de leden zelf geen keuze willen of kunnen maken uit welke hun 1e keus zal worden, zal er eerst een ronde worden gehouden om deze leden te helpen met hun keuze. De foto’s moeten dan door het lid vooraf zelf digitaal worden aangeleverd aan de P&A! Naamgeving bestanden naam_01.jpg zonder handtekening!!!
- Van elk lid zal minimaal 1 foto deel uit maken van de gekozen foto’s.
Algemeen:
- Laatste clubavond voor de tentoonstelling zal gebruikt worden om gezamenlijk foto’s op te plakken en eventueel in te lijsten als men daar hulp bij wil hebben. Daarnaast ook de voorbereidingen voor het inlijsten van het thema, alfabet en rode draad indien dit niet vooraf door enkele vrijwilligers is gedaan.
- Van alle leden wordt verwacht dat ze op de vrijdagavond (1 oktober 2020) om 18:30 uur(i.v.m. corona kunnen de tijden nog worden vervroegd/aangepast worden) aanwezig zijn om de tentoonstelling mee op te bouwen. De deelnemende leden kunnen hun werken zelf ophangen. Als je partner mee komt helpen mag dat natuurlijk ook. Graag even van te voren opgeven is wel zo prettig.
- Tijdens de op/afbouw en tentoonstelling wordt verwacht dat alle leden een periode aanwezig zijn, ook als men NIET exposeert. Hiervoor zal een schema worden opgesteld om te voorkomen dat op sommige tijden niemand aanwezig is behalve de TC.
- De TC zal tijdens de gehele tentoonstelling aanwezig zijn.
- Op zondagavond zullen alle leden om 17:00 uur aanwezig zijn om gezamenlijk de tentoonstelling af te breken en af te sluiten met een borrel en frites.Tentoonstelling 2020